دستگاه جوش  فورجینگ سر به سر میلگرد

دستگاه جوش فورجینگ سر به سر میلگرد

ارائه راهکارهای نوین در صنعتی تر شدن صنعت ساختمان در کشور بافروش تکنولوژی نوین جوش سر به سر میلگردwww.kenza-weld.com-تلفن 02144066635- 02144954034
دستگاه جوش  فورجینگ سر به سر میلگرد

دستگاه جوش فورجینگ سر به سر میلگرد

ارائه راهکارهای نوین در صنعتی تر شدن صنعت ساختمان در کشور بافروش تکنولوژی نوین جوش سر به سر میلگردwww.kenza-weld.com-تلفن 02144066635- 02144954034

روش جوش سر به سر میلگرد

روش جوش سر به سر میلگرد نسبت به سایر اتصالات دیگر مانند اتصال وصله پوششی می تواند بسیار کارآمدتر و ایمن تر باشد. یکی از موارد مهم اهمیت اجرای این روش این است که برای میلگردهایی با نمره بالاتر از 32 میلیمتر استفاده از اتصال وصله پوششی ممنوع می باشد، این در حالی است که برای این میلگردها شما می توانید از جوش فورجینگ به راحتی و با ایمنی و استاندارد بالا بهره مند شوید. نکته دیگری که باید در این خصوص بدانید این است که نحوه اتصال به صورت وصله پوششی برای بخشهای مختلفی از سازه ها به صورت کلی ممنوع می باشد و شما با محدودیت اجرا روبرو هستید در حالی که برای اجرای فورجینگ میلگرد شما محدودیتی را ندارید و این می تواند یکی از موارد لزوم جایگزین شدن جوش سر به سر میلگرد با اتصال وصله پوششی باشد. 

در صورت عدم به کار گیری روش جوش سر به سر میلگرد و استفاده از روش اتصال وصله پوششی معمولا این امکان وجود دارد که شما با برخی از مشکلات اجرایی و طراحی روبرو شوید. برخی از این مشکلات مربوط به طراحی و یا اجرایی می تواند شامل پرت میلگردها، وجود بلت های شکسته، ویبره نامناسب، اتصال میلگردهای انتظار کوتاه و یا تراکم بالا باشد. در صورتی که شما به عنوان مجری طرح از جوش سر به سر میلگرد به جای اتصالات وصله پوششی در یک سازه استفاده نمایید می توانید به راحتی از این مشکلات رهایی پیدا کنید. چرا که این روش اتصال کاربردی می تواند تمامی این مشکلات را برای شما به راحتی برطرف کند و شرایطی را برای شما فراهم کند تا بتوانید سازه ای بسیار ایمن و مناسب را داشته باشید. این مسئله یکی از مهمترین مزایای به کارگیری روش جوش سر به سر میلگرد نسبت به اتصال وصله پوششی می باشد. 

امروزه در سراسر جهان و به خصوص در ایران، اقتصاد یک پروژه از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار می باشد. به همین دلیل لازم است که یک پروژه به صورت کاملا استاندارد اجرا شود. یکی از فاکتورهایی که می تواند منجر به رعایت استانداردهای اقتصادی در یک پروژه شود استفاده از روش اجرای جوش سر به سر میلگرد می باشد. چرا که این روش کاربردی و بسیار مهم می تواند علاوه بر ارائه رفتار لرزه ای بهتر موجب تامین الزامات فنی مورد نظر نیز شود و در عین حال با اجرای صحیح و جلوگیری از پرت میلگردها می تواند از نظر اقتصادی به پیشبرد اهداف پروژه کمک بسیار زیادی نیز داشته باشد. از همین رو استفاده از روش جوش سر به سر میلگرد می تواند بهترین انتخاب به جای سایر روشهای دیگر اتصال از جمله روش وصله پوششی باشد. این امر هم به نفع سازنده ها و هم در نهایت به نفع مصرف کننده های نهایی می تواند باشد. 

شاید یکی از مهمترین نگرانی ها در جوش سر به سر میلگرد روش اجرای جوش سر به سر میلگرد باشد. حتما می دانید که اگر اجرای این روش به درستی صورت نگیرد کیفیت و کارایی نیز به همان اندازه افت می کند. اما باید بدانید که برای کنترل کیفیت اجرای این روش، تمامی بندهای مربوطه در JIS می توانند به شما کمک کنند. بندهای موجود در این استاندارد جوش فورجینگ بیش از شصت سال قدمت دارند و در طول این بازه زمانی طولانی بر روی آن ها اصلاحاتی بسیار جدی صورت گرفته است. این اصلاحات حاصل دانش و همچنین تجارب مختلف در زلزله های متعدد بوده است که در نهایت موجب شده است که استانداردی بسیار جامع و کامل برای کنترل کیفیت فرایند اجرای روش جوش سر به سر میلگرد باشد تا شما بتوانید از کیفیت اجرایی اطمینان حاصل نمایید و سپس پروژه را تحویل دهید. 

در نهایت در خصوص اجرای روش جوش سر به سر میلگرد باید به ذکر این نکته مهم اشاره داشته باشیم که هنوز هم مباحث بسیار مهمی در خصوص بومی سازی این تکنولوژی کاربردی در ایران وجود دارد که باید در دراز مدت مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد. یکی از این موارد که از اهمیت بسیار بالایی هم برخودار می باشد میلگردهای تولید داخل می باشد که باید رفتار این محصولات در برار این نوع اتصال را در دراز مدت مورد ارزیابی قرار داد تا در نهایت بتوان در خصوص این روش اجرا به صورت بومی شده استانداردهای کامل تری را تعریف نمود.